Caipriniha med Döden


57475-158

Drinken ovan är en Caipriniha. Ser riktigt god ut. Läser boken Caipriniha med Döden av Marie Ernestam. Den är bra än så länge, annorlunda men bra. Får skriva mer om den när jag har läst den!

Min garderob är snart klar, det är bara min spegeldörrar som ska på plats :) Har byggt bo i min säng så jag sitter i sängen med skrivbordet framför mig och skriver ^^ Min rygg kommer gå sönder innan jag fyllt 20.

But anyways.. Sugen på en smarrig Caipriniha? Jag har hittat recept ;)

Caipriniha - 1 glas
  • 1 lime
  • 2-3 tsk socker
  • 5 cl vit rom eller cachaca* ( brasiliansk sockerrörssprit)
  • is
Gör så här
Caipirinha görs till var och en och lämpar sig därför bäst när man har få gäster.
Skär limen i 4-8 klyfotr. Peta bort ev. kärnor. Tillsätt ströscker och stöt/mosa med en trämortel eller en sk muddler. Häll i vit rom. Fyll upp till glasets kant med finkrossad is (enklast att lägga isen i en handduk och hacka med en hammare). Rör om. När sockret lösts upp är drinken klar att serveras.

Recept ICA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0