Kära lillebror

Jag är så dålig på att tycka om min lillebror. Men idag såg jag honom när han var nyklippt och stackarn hade ett stort blåmärke på kinden. När vi satt och åt frågade jag vad han hade gjort, han sa att han hade trillat. Jag kunde inte hålla skrattet inom mig så jag kollade på honom och sa "Du trillade och landade på kinden?". Han höll med om att det lät dumt så då sa han "Okejdå, jag var med i ett snöbollskrig. Jag blev träffad av en isboll". Jag bara, "jahapp."

Senare när satt och målade i köket när pappa sa åt min bror att gå och lägga sig så skulle han hjälpa honom att få ner svullnaden. Jag frågade mamma vad han egentligen gjort, hon svarade mig att han hade varit i slagsmål. Min lilla, lillebror. En kille hade kallat honom 'tjockis' och då hade han blivit sur och sagt 'glasögonorm' och då pucklade "glasögonormens" kompis, på min lillebror

Jag ska nog börja bry mig lite mer om honom, det är trots allt min lillebror, mitt enda syskon. Jag älskar dig brorsan, faktiskt. :)

/Fiona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0